הוראת גדולי הדור: "ראוי לומר את תפילת אבינו מלכנו"

איתי גדסי No Comments on הוראת גדולי הדור: "ראוי לומר את תפילת אבינו מלכנו"

בעקבות התפשטות המגיפה ברחבי ארץ הקודש, והעלייה החדה בתחלואה, הורו גדולי ישראל, מרן הגר"ח קנייבסקי, מרן חכם שלום כהן ומרן הגר"ג אדלשטיין להוסיף בשחרית ובמנחה את תפילת "אבינו מלכנו". "בוודאי שכח התפילה הוא גדול"

תפילה. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ערב העלייה הגבוהה בתחלואה בכל רחבי הארץ, והעלייה במספר החולים במצב קשה, הורו מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי, מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטין, ומרן ראש הישיבה חכם שלום כהן במענה לשאלתו של הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו כי ראוי להתחיל לומר בימים אלו את תפילת אבינו מלכנו לאחר תפילת שחרית ומנחה.

במכתב ששיגר לגדולי הדור כותב הרב הראשי הגר"ד לאו כי "עוברים עלינו ימים קשים, וגם הרופאים אינם מוצאים מזור ותרופה ומבינים שאין לנו להשען אלא על אבינו שבשמים", ולפיכך מבקש הוראה האם לומר בציבור את תפילת "אבינו מלכנו" בימים אלו, ובעיקר לזעוק בעת אמירת "אבינו מלכנו מנע מגפה מנחלתך".

על מכתבו של הרב לאו, חתם מרן שר התורה כי יש להתחיל לומר "אבינו מלכנו" וכתב בכתי"ק כי זהו "דבר נכון", וכשהגיעה השאלה בפני מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטין עבר בעיון במשך זמן רב והסכים להצעת הרב הראשי, והורה כי אכן "ראוי לומר אבינו מלכינו" בימים אלו.

מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה עיין במכתב הרב הראשי והשיב בכתי"ק כי "בוודאי שכח התפילה הוא גדול…וע"כ כמה שיוכלו להתפלל בלב שלם ובתחינה זה חשוב, והקב"ה יקבל תפילתנו ויעננו ברצון".

לאור הוראת גדולי הדור תיעשה הפניה והקריאה לכלל בתי הכנסת להוסיף את תפילת "אבינו מלכינו" לאחר חזרת הש"ץ בתפילה שחרית ומנחה כפי הוראת גדולי ישראל.

 



0 תגובות